torsdag 29. oktober 2009

Sjekk aldri en god historie ?

Postulatet - sjekk aldri en god historie - er kjent fra media. Kanskje også hos noen slektsgranskere ? I bloggen Tid & rom prøver jeg å verifisere innholdet i det jeg skriver, skaffe korrekte opplysninger & relevante illustrasjoner.

I dag kl 10 la jeg ut en historie - jeg vil kalle det en familiehistorie - i oppfølginga av "Prinsesse Ragnhild" forliset. Jeg hadde èn kilde som sto historiens hovedperson nær, men ikke nært nok. Litt etter kl 15 slettet jeg blogginnlegget. En enda bedre kilde avkreftet historiens kjerne. Så grundig at det ikke var mulig å redde noe av poenget. Det var bare ikke mulig.

Mens innlegget lå ute ble det lest av ca 10 personer. Hva det handlet om ? Det blir mellom oss.

Moralen er å alltid dobbeltsjekke sine opplysninger, dess flere kilder - dess sikrere opplysninger. Søkesetningen "sjekk aldri en god historie" får ca 443 treff på Google. 444 etter at dette er lagt ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar