torsdag 25. januar 2024

Arnolda Moes barn - 1925

Mormor Arnolda Moe i 1925 med sine seks barn. Hun ble enke i 1923. Minstejenta, Nelly, var bare seks måneder da faren Nils Mikal Moe døde. 

Nils Mikal Moe          1852-1923     
Husmann med jord, fisker
Kirketjener og graver
Landpostbud, kassetømmer i Postvæsenet
 
Arnolda Oline Moe   1888-1968    
Husmor, pedell      

Barnas navn som voksen:

Julius Moe, eldste barn & eneste sønn. Han ble en kjent advokat. De tre jentene som står, i den rekkefølgen de ble født, er Serine Knutsen, Anne Eide & Ditta (Fredrikke) Wisth. Foran t.h. Hanna Hellerud, flyttet til Blaker.

Nelly sitter på moras fang.Hun tok seg av Arnolda til mora døde ~ ble ei familie-enke, men giftet seg i voksen alder & tok etternavnet Emanuelsen. Flyttet til Oslo.

Anne & Ditta flyttet i 1952 inn i en firemannsbolig i Borettslag 2, Fredensborgveien 56. Resten av livet bodde Ditta med familie i andre etasje & Anne sin familie i første. 

Arnolda var pedell på Kirkekretsen/Saltvern skole ved Alberthaugen, Bodøgård.

Fotograf er Louise Engen ~ selvfølgelig. 

Hvem er dine røtter?

1 kommentar:

  1. Jeg hadde dette på bloggen min om hvem som var mine forfedre på far siden, så jeg tok oppfordringen og kan vise til min side.

    Bestemor kom fra Træna, men bosatte seg i Oslo: https://kleppanrova.blogspot.com/2011/09/oldeforeldrene-mine.html#comment-form
    Mor kom fra Hundorp, Gudbrandsdalen: https://kleppanrova.blogspot.com/2013/02/et-lite-arvestykke-gar-videre.html.
    Morsomt om noen kan kjenne seg igjen, så ta gjerne kontakt!

    SvarSlett