fredag 31. desember 2010

Stafetten går videre - til fru sjef

Maren fra Eidsvoll
Desember er straks slutt, & jeg har ikke kommentert at stafettpinnen på SOL slektsforskning ble overlevert for flere uker siden fra Vidar Øverli til Torill Johnsen - leder i DIS-Norge. SOL-vert Mette Gunnari - som fortsatt jobber på kontoret til Norges største forening for slektsforskere - har satt "fru sjefs blogg" på hedersplassen. Her har Torill vært før,bl.a. i mars 2010, slik jeg blogget om her.

Lederbloggen i DIS-Norge har ett nytt innlegg pr dag, noe som er meget imponerende. Jeg leser den hver dag, & prøver å kommentere av & til, slik at frekvensen opprettholdes. Uten tilbakemeldinger kan en fort bli litt betuttet ... er det ingen som leser dette ? Jo, det er det. Bloggen anbefales til  både medlemmer av DIS-Norge &  alle andre.

I tillegg vil jeg promotere hjemmesida hennes - Torill Johnsens slektsforskningsside. Her har jeg funnet fotoet av Torills farmor - Maren fra Eidsvold. Hun fikk en jordlapp av hjemgården &  bygde hytta Vestheim der det var spennende å være som lita jente, skriver Torill.
"Min slektsforskning går nå i stor grad ut på å finne levende slektninger. Jeg begynte med å lete etter alle tremenninger, deretter firmenninger & de med fjernere tilknytning. På denne måten kommer en i kontakt med mange mennesker.

Det er fortsatt mange igjen som jeg ikke har funnet, & jeg har samlet noe informasjon om hvem jeg leter etter under informasjonen om hver av mine besteforeldre. Dette er dels leting etter aner – bakover i slekta, men også søking etter etterkommere av mine oldeforeldres søsken."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar