lørdag 18. juli 2009

Europeere til Amerika

Tilfeldigheter kan av & til være morsomme. Forleden inntraff dette sammentreffet av innlegg i to forskjellige blogger i mi liste over "andres rom". Ikke så veldig morsomt, men mer pussig.

Nekropolis - den historiske bloggen spør om "Hvordan klarte europeerne å kolonisere Amerika? mens Lailas Slekt & slikt ! forteller om DIS-tur til USA i 2010.

Begge temaene har utvilsomt noe felles: de som dro & deres etterkommere. Den turen til USA har jeg lyst til å være med på. Men har jeg slekt i junaiten ? Ikke som jeg vet.

Nekropolis er en blogg som ikke er i slektskanalen. Men den omtaler tidvis interessante tema. Han som driver bloggen heter Kjetil Johansen & han er en ivrig debattant i bl.a. Morgenbladet.

Foreløpig har han et rom jeg besøker når jeg har tid.

1 kommentar:

  1. Viggo, ingen som utvandra i din slekt??? Utrolig eller du må se nærmere etter

    SvarSlett