mandag 19. januar 2009

Fiin gammel aargang

Gammelpopfestivalen i Bodø, den tiende & siste i rekka, ble avsluttet sist lørdag. Jeg stakk innom like etter at Gerry and the Pacemakers hadde gått på scenen. Trivelig musikk & 6-800 besøkende, dansende & syngende nordlendinger. Jeg antar at to eller tre av de seks på scenen tilhørte originalbesetningen. Fikk med meg hit'en Ferry Cross the Mersey & var fornøyd med det.

Fra gruppas hjemmeside henter jeg:
Gerry and the Pacemakers were signed by manager Brian Epstein as his second group after the Beatles, and made their name with ballads like 'Ferry Cross the Mersey' and 'Don't Let the Sun Catch You Crying' as well as raunchy pop. But it was a Rodgers & Hammer stein song, 'You'll Never Walk Alone', which had enthralled Marsden since he saw the film Carousel in his youth, that was their biggest hit. For three decades it has remained the anthem of the crowds at Liverpool Football Club, played before kick-off every Saturday, inscribed on the club gates and always the most popular concert request.

Fin musikk, godt levert, men ikke min fortid. Musikk reiser også i tid & rom, fra Liverpool til Bodø, fra 60-tallet til 2009.

1 kommentar:

  1. Viggo, det er veldig kjekt å lese den fine bloggen din. Det ligger en AWARD til deg i min blogg - kos deg med den og server den videre!

    SvarSlett