torsdag 15. januar 2009

Billedbehandling i DIS-Salten

Over 60 personer kom! I går - onsdag 14. januar - gjennomførte vi årets første ekstramøte. I tillegg til den vanlig møteserien med slekt & historiske tema, kjører vi en parallell møteserie med datafaglige problemstillinger. Jfr navnet Slekt & Data på medlemsblad i DIS-Norge.

Magne Mæle sto for orienteringa, som både var grundig & god, han hadde svar på de fleste spørmål & ble supplert av andre eksperter i salen. Spørrelysten var større enn vanlig så det er opplagt at temaet fenget. Imidlertid vil kunnskapsnivået nødvendigvis være variert blant så mange personer, & vi ser behov for enkel kurs i skanning, billedbehandling, bruk av digitalkamera m.v.

Da jeg takket Magne for orienteringene konkluderte jeg slik: "Jeg er fortsatt forvirret, men nå på et høyere plan." Dog, folk virket fornøyd & mange ble igjen etterpå & snakket om foto, kilderegistrering, slekt & slikt.

3 kommentarer:

  1. "Jeg er fortsatt forvirret, men nå på et høyere plan."...

    Sjeldent bra melding! Veldig bra at det kommer så mange. Og det lover godt også for kursvirksomheten til DIS-Salten.

    SvarSlett
  2. Bra formulering Viggers!! "Jeg er fortsatt forvirret, men nå på et høyere plan." Hehe.

    Ellers vil jeg si at de kursene vi nå har starta i DIS-OSlo/Akershus er veldig populære! Bildebehandlingskurset vi hadde i høst ble fullt på under 1 døgn, det samme gjelder det vi skal ha nå i januar/februar: http://www.disnorge.no/oa/kurs/kurskalender.html

    Lykke til med videre aktiviteter i Salten!

    SvarSlett
  3. Jeg lurer på hvorfor jeg alltid må glemme sånne viktige møter?

    SvarSlett