onsdag 16. september 2009

Gadgets 1 - duppeditter i en blogg

Blogging er gøy, jeg innrømmer det. Skrive, formulere, illustrere, tenke, få ideer, bli inspirert av andre. Ja det er mye positivt med blogging. Dog, å ha noe nytt hver dag er neppe mulig. I januar-mai hadde jeg i snitt et innlegg pr dag, mens det i sommer datt ned til ett hver tredje dag. Forsåvidt greitt ettersom leserne også tok sommerferie, fra en topp på 60 besøk 4. juni til seks besøk 25. juli.

For å få inn en variasjon i bloggen har jeg forsøkt å variere innholdet & plasseringen av "gadgets" i margen på bloggen min. Med ujevne mellomrom bytter jeg om på dem. Min profil står ikke høyt oppe til enhver tid. Andres rom (Bloggrull) vil jeg gjerne fremheve, mens Rom (Mitt arkiv) kan bli altfor lang i slutten av måneden. Jeg trenger ikke profilere den lista høgt på siden.

Ved valg av gadgets - det gjøres under utforming av bloggen - velger jeg kun tilleggsfunksjoner som samsvarer med bloggens innhold, stil & farger. Til dømes den nye klokka som er kommet opp. Digitale tall var helt uaktuelt, & heldigvis var den analoge klokka et vakkert ut.

Takk til lederbloggen i DIS-Norge for klokketipset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar