torsdag 10. september 2009

Stafetten går videre

Mette Gunnari - ansatt i DIS-Norge & SOL-vert i slektsforskning - fortsetter å framheve gode blogger på nettet. Æren i september tilfaller Henning Andersen. Vel, dette er vel ikke en rein blogg Hennings slektsider inneholder elementer av hjemmeside, nettsamfunn & blogginnlegg.

Jeg har vært lite på besøk hos Henning, men førsteinntrykket er en allsidig & aktiv side med mye stoff om slektsforskning. Det vil bli spennende å følge utviklingen her. Han har bl.a. også noen fine bilder fra sine områder:

Kanskje burde det stått et sted om hvorfor & hvordan en skal registrere seg på denne sida? Får vi tilgang til andre ting eller kan vi legge inn egne innlegg?

Her vil jeg framheve en morsom blogg om hvordan han fant signaturen til to av sine aner i en borgerlig vielse i 1890:
“Sånne signaturer synes jeg er gøy å ha i slektsprogrammet, særlig når ordentlige bilder av dem mangler.”

2 kommentarer:

  1. Takk for at jeg ble funnet verdig Viggo!

    SvarSlett
  2. Du må takke Mette Gunnari, SOL-verten. Jeg bare refererer en gang pr måned hvilken blogg som er i rampelyset.

    SvarSlett