torsdag 18. juni 2009

Gir gjerne bort "Anna Karoline"

Noen ganger sliter en hardt for å få omtale i media, tilslutt blir det en liten notis på fem linjer. Andre ganger er det media som står på for å lage stoff. Seansen i går på jekta Anna Karoline er et godt døme på hvor bra det kan bli dersom journalistene synes saken er interessant nok.

Jeg blogget i går om sjølve saken & reportasjen på lokal-TV’n til Avisa Nordland: AN tv.

Illustrasjonen i dag er et tosiders oppslag på kultursidene. Jeg synes vi har fått realitetene godt fram, sjøl om journalist Skau snakker for mye om et jektemuseum, & bare én gang nevner jekteFARTmuseum. Dette dreier seg om 500-års norsk fiskeri- & sjøfartshistorie, ikke en enkel båt bygget i 1876.

Apropo TV-innslaget i går så vil jeg nevne et PR-tips:
Intervjueren ville at jeg skulle se på han, & dermed bli filmet i halvprofil. Når enkelte spørsmål var slik at mine svar egentlig ikke var til ham, men til kommunens ledelse, valgte jeg å se rett inn i kamera, for å forsterke alvoret i budskapet.
De fleste spørsmål & svar var klippet bort i TV-innslaget, men journalisten sendte de der jeg så rett inn i kameraet, & jeg er godt nøgd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar