lørdag 2. april 2011

Facebook - en PR-kanal

Ja, jeg er på facebook. Men det er ingen "dagbook". Jeg har i dag litt under 200 venner som kan inndeles i tre hovedgrupper. 
  1. Slektsforskere & andre historieinteresserte. 
  2. Venner & bekjente fra det virkelig liv. 
  3. Folk som jeg aldri har møtt.
Jeg forteller aldri om dagligdagse hendelser som handleturer, besøk eller følelser. Bruken av dette nettstedet er å skape PR om mine aktiviteter, i første rekke møtevirksomhet. Både i DIS-Salten Slektshistorielag & i Adelsteen Normann Stiftelsen arrangerer jeg åpne møter i Bodø. Forhåndsomtale & linker på fjesboka gjør at flere blir oppmerksom på arrangementene & noen av dem kommer faktisk: ½ til 1 % av facebookleserne. 

Onsdag 30 mars la jeg ut en kort kommentar: "Så lett er det å ødelegge historiens spor." Samt ei lenke til søndagens blogg om Gravminner på Øksnes kirkegård.

Resultatet ble 15 besøk fra facebook samme kveld, med en kommentar fra historiker Svein Fygle allerede etter elleve minutter.   På ett tidspunkt var det 9 personer som leste i bloggen Tid & rom samtidig.
Figuren til venstre har en teller, det er ikke ofte jeg har så mange tidsreisende inne.

Men facebook er en flyktig venn. Andres aktiviteter skyver mitt innlegg nedover listene. Dagen etter kom det bare tre innom denne bloggen fra fjesboka. Takk til alle for at dere kom.

... forresten legger jeg ikke dette blogginnlegget på ..fjesboka   ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar